A főváros büszkesége volt átadásakor a második Erzsébet híd, amely ma ötvenéves. Elődje sokáig a világ legnagyobb nyílású lánchídja volt, a második világháborúban pusztult el.
Ötven éve, 1964. november 21-én adták át Budapesten az új Erzsébet hidat. A mostani építmény által összekötött részen, a Duna legkeskenyebb fővárosi szakaszán sokáig rév, hajóhíd vagy repülőhíd (hosszú kötélen kikötött komp, amelyet a víz sodrásával irányítanak) biztosította az átkelést. Egy itteni híd megépítését 1885-ben javasolta Pálóczi Antal építész, a parlament törvényt is hozott róla, de a Fővárosi Közmunkák Tanácsa ekkor még úgy vélekedett, hogy "az Eskü-téri híd építése… célszerűtlen, kivéve a gyalogközlekedés ez esetben lényegtelen álláspontját". Szerencsére a testület később megváltoztatta álláspontját, és nem volt ellenvetése, amikor 1893-ban a Magyar Királyi Kereskedelemügyi Minisztérium nemzetközi pályázatot írt ki a Fővám téri (a mai Szabadság) és az Eskü téri (a mai Erzsébet) híd tervezésére.
Ez utóbbira 53 pályázat érkezett, a német Julius Kübler tervét nyilvánították győztesnek. A híd mégsem az ő elképzelése szerint épült meg, mert Magyarországon akkor nem tudtak kábelt gyártani, az pedig elképzelhetetlen volt, hogy ne hazai legyen az alapanyag. A megbízást ezek után Czekelius Aurél, Beke József, Gálik István, Gottlieb Ferenc és Nagy Virgil, a minisztérium Duna-híd szakosztályának tagjai kapták, akik akkoriban egyedülálló, 4094 szemből álló lánchíd tervével álltak elő. Újdonság volt a pilonokfém burkolata és az is, hogy azok ingaoszlopként csuklós sarukon álltak. Az építkezés megkezdéséhez a Belváros szűk kis utcáit és a szemközti budai oldalt is át kellett alakítani, egyebek között lebontották a híd tengelyébe eső városházát, a Belvárosi templomot viszont kikerülték.

50 kép az 50 éve újjáépített Erzsébet hídról
-
-
A Szabadság-szobor pálmalevelet tartó nőalakja a Gellért-hegyen, valamint az Erzsébet híd pesti hídfőjének maradványa, mellette a pontonhíd, mögötte az újjáépülő Lánchíd, majd a Kossuth híd és a Margit híd távlati képe.
MTI Fotó/Magyar Fotó
-
-
1950. szeptember 6. Az állványzat lépcsőjén mennek föl a II. világháborúban lerombolt Erzsébet híd roncsainak kiemelésén dolgozó munkások. MTI Fotó/Magyar Fotó: Farkas Tamás
-
-
1950. szeptember 6. A II. világháborúban lerombolt Erzsébet híd roncsainak kiemelését segítő függő szerkezet. MTI Fotó/Magyar Fotó: Farkas Tamás
-
-
1950. szeptember 6. Munkások dolgoznak a II. világháborúban lerombolt Erzsébet híd budai pilonja roncsainak kiemelésén. MTI Fotó/Magyar Fotó: Farkas Tamás
-
-
1964. március 25. A rakpart korlátjának támaszkodva figyeli egy fiatalember a budai rakparton dolgozó markolót, háttérben az épülő Erzsébet híd. MTI Fotó: Bojár Sándor
-
-
1954. május 19. Fenyvesi Antal búvárt felkészítik a leszállásra a II. világháborúban felrobbantott Erzsébet híd roncsainak a Dunából való kiemelésén. MTI Fotó: Mező Sándor
-
-
1954. május 19. Pokovics István és Plank József felkészíti a leszállásra Fenyvesi Antal búvárt a II. világháborúban felrobbantott Erzsébet híd roncsainak a Dunából való kiemelése előtt. MTI Fotó: Mező Sándor
-
-
1954. szeptember 18. Romeltakarító hajók emelik ki a Dunából az Erzsébet híd roncsait. MTI Fotó/Magyar Fotó: Hollenzer Béla
-
-
1956. június 25. Négy úszódaru emeli ki a Dunából a II. világháborúban felrobbantott Erzsébet híd 70 méter hosszú, 150 tonna súlyú darabját. MTI Fotó: Sziklai Dezső
-
-
1956. június 25. Négy úszódaru emeli ki a Dunából a II. világháborúban felrobbantott Erzsébet híd 70 méter hosszú, 150 tonna súlyú darabját. MTI Fotó: Sziklai Dezső
-
-
1957. április 9. Emberek pihennek az Erzsébet híd romos pesti hídfőjénél 1957 tavaszán. Háttérben a Gellért-hegy. MTI Fotó: Körösi Ida
-
-
1957. október 11. A munkások szétszedik az Erzsébet híd vízből kiszedett utolsó láncsorának láncszemeit a Duna pesti rakpartján a híd helyreállításának munkálataikor. MTI Fotó: Fényes Tamás
-
-
1959. március 1. Budapestiek ülnek a Duna-part lépcsőjén. A háttérben az Erzsébet híd romjai. MTI Fotó: Lajos György
-
-
1960. február 26. Munkások bontjanak egy pavilont az Erzsébet híd pesti hídfőjénél, amikor elkezdték a II. világháború végén a németek által felrobbantott híd újjáépítését. Előtérben a 2-es villamos halad. MTI Fotó: Fényes Tamás
-
-
1960. május 16. Elkészült az Erzsébet-híd pesti hídfőjénél a forgalmat védő kettős védőalagút, melynek egyik része alatt a villamos, a másik alatt a közúti forgalmat bonyolítják le. A közúti részen ZiSz-150-es TEFU (Teherfuvarozási Vállalat) teherautó szállítja rakományát, a háttérben a pesti hídfő (kapuzat) és a szerelőszőnyeg részlete látható. MTI Fotó: Tar András
-
-
1960. október 12. Gráf József és Kubik Pál, a Fővárosi Csatornázási Művek mélyépítési csoportjának dolgozói megvizsgálják a Gellért-hegy egyik meglazult szikláját, hogy előkészítsék betonozással való megerősítését. A háttérben a romos Erzsébet híd pesti hídfője. MTI Fotó: Mikó László
-
-
1962. február 23. Az Erzsébet híd építkezése a budai oldalon. MTI Fotó: Lajos György
-
-
1962. július 5. Az UVATERV mérnökei az Erzsébet híd budai feljárójának makettjét nézik. MTI Fotó: Fényes Tamás
-
-
1963. április 18. A Csehszlovák Utazási Iroda béreli a Dunaj nevű szovjet hajót, amelyen hetenként több száz turista érkezik Budapestre. Nemzetközi kapcsolatainkat a Duna és a rajta vonuló hajóforgalom is jelzi. A tengert és a nyugati országokat összekötő nagy vízi út egyik gócpontja a csepeli Nemzeti és Szabadkikötő. Itt rakják át a tengerről érkező és továbbhaladó árukat. A személyforgalom is örvendetesen nő. A hajók mögött az újjáépülő Erzsébet híd budai pillére látható építés közben. MTI Fotó: Lajos György
-
-
1963. május 2. Építőmunkások dolgoznak a magasban a pilonokra függesztett szerelőszőnyegen az Erzsébet híd építkezésen. MTI Fotó: Bara István
-
-
1963. szeptember 6. Az Erzsébet híd pilonjai között már feszülnek az első, élénkpirosra festett kábelek. A Ganz-MÁVAG hídépítői jó ütemben, naponta átlag egy kábelt húznak át. Így – ha az idő megengedi – november elejéig befejezik a kétszer 61 kábel áthúzását. Szemben, a pesti oldalon a Március 15. tér a Belvárosi Templommal és az ELTE (Eötvös Loránd Tudományegyetem) Bölcsészkarának épülete. MTI Fotó: Lajos György
-
-
1963. szeptember 6. A budai hídfőn újabb kábeltekercset helyeznek a forgódobra, amelyről az áthúzás történik. Az Erzsébet híd pilonjai között már feszülnek az első élénkpiros kábelek. A Ganz-MÁVAG hídépítői jó ütemben, naponta átlag egy kábelt húznak át a budai partról a pesti oldalra. A kifeszített kábeleket rögtön átfestik, egy-két napig pihentetik, majd pontosan a többi mellé illesztik. A kábelköteg gyorsan vastagodik, ha az idő megengedi, november elejéig befejezik a kétszer 61 kábel áthúzását. MTI Fotó: Lajos György
-
-
1963. december 13. A József Attila és az Ady Endre nevű úszódaruk pakolják az épülő Erzsébet híd pályaelemeit, a Lánchíd budai hídfőjénél lévő uszályokba. MTI Fotó: Kácsor László
-
-
1964. január 7. A Ganz-MÁVAG Daru- és Hídgyár munkásai az újjászülető Erzsébet híd vasszerkezetén dolgoznak, a szegecsfejeket alakítják ki a kemény hidegben. Előtérben egy munkás lánghegesztővel fémet vág, a háttérben a havas Gellért-hegy. MTI Fotó: Bodnár László
-
-
1964. február 14. Egy építőipari munkás a hídelemeket vizsgálja az épülő Erzsébet híd budai hídfőjénél. A háttérben zajlik a jég a Dunán. MTI Fotó: Lajos György
-
-
1964. április 3. Comba József brigádja végzi a pesti oldalon az Erzsébet híd első merevítője behelyezését, mellyel megkezdődött a meder feletti pályatest szerelése. MTI Fotó: Bodnár László
-
-
1964. április 23. Kilátás a Gellért-hegyről a Dunára. Előtérben az épülő Erzsébet híd. Háttérben a pesti oldal. MTI Fotó: Kácsor László
-
-
1964. május 11. Az úttest szurokfelületét terítik szét a munkások a készülő Erzsébet híd pesti feljáróján. Balra: a Belvárosi plébániatemplom épülete. MTI Fotó: Bara István
-
-
1964. május 11. Az Erzsébet híd pályatestjeinek szerelési munkálatait végzik a munkások a szerelőszőnyegről. A híd alatt egy gőzhajó halad el. MTI Fotó: Bara István
-
-
1964. június 3. A Klotild paloták, amelyekből a baloldali felújítás alatt áll, középen az Erzsébet híd, mellette a Belvárosi Főplébániatemplom a Felszabadulás téren (1990-től Ferenciek tere). MTI Fotó: Fényes Tamás
-
-
1964. november 21. Kádár János, a Magyar Szocialista Munkáspárt Központi Bizottságának első titkára, a Minisztertanács elnöke és Csanádi György közlekedés- és postaügyi miniszter (b) átadja a forgalomnak az újjáépített Erzsébet hidat. MTI Fotó: Vigovszki Ferenc
-
-
1964. november 21. Kádár János, a Magyar Szocialista Munkáspárt Központi Bizottságának első titkára, a Minisztertanács elnöke (k) vezetésével az MSZMP vezetői, a kormánytagok az újjáépített Erzsébet hídon elindulnak a budai oldalra, amikor az újjáépített hidat átadják a forgalomnak. A hidat 1945. január 18-án a visszavonuló német csapatok lerombolták. MTI Fotó: Vigovszki Ferenc
-
-
1964. november 21. Kilátás a Gellért-hegyről az újjáépített Erzsébet hídra. A hidat 1945. január 18-án a visszavonuló német csapatok rombolták le. MTI Fotó: Urbán Nándor
-
-
1965. március 14. Horgászok a budai Duna-parton, a nemrégiben újjáépített Erzsébet-híd közelében, tavaszi napsütésben. A híd előterében, a Duna másik partján balról jobbra: az V. kerület Belgrád rakpart 27. eklektikus és a 26. számú szecessziós épülete látszódik az Irányi utca torkolatában. MTI Fotó: Lajos György
-
-
1966. augusztus 10. A pesti Duna-parton üldögélők kajakosokkal beszélgetnek a Sávoly Pál tervei szerint 1964-ben újjáépített Erzsébet híd alatt. A háttérben a renováláshoz felállványozott Szabadság híd. MTI Fotó: Szebellédy Géza
-
-
1968. április 12. Légi felvételen a Duna pesti és budai oldala, a Szabadság híddal, az Erzsébet híddal és a Lánchíddal. MTI Fotó: Járai Rudolf
-
-
1974. augusztus 8. Az Erzsébet híd látképe a Gellért-hegyről. Az 1964-ben újjáépített híd megőrizte régi kecses ívét. MTI Fotó: Kozák Albert
-
-
1981. május 11. Fiúk fociznak a Március 15. téren az Erzsébet híd pesti hídfőjének szomszédságában. A híd mögött a Gellért-hegy emelkedik, tetején a Citadellával és a Szabadság-szoborral. MTI Fotó: Benkő Imre
-
-
1982. augusztus 10. Autós forgalom az Erzsébet hídon. MTI Fotó: Kozák Albert
-
-
1982. augusztus 10. Autós forgalom az Erzsébet híd pesti hídfőjénél. MTI Fotó: Kozák Albert
-
-
2001. augusztus 29. Demszky Gábor főpolgármester egy hónappal az eredeti határidő előtt átadta az I. kerület, Attila út Mikó utca – Döbrentei tér közötti felújított szakaszát, illetve az Erzsébet híd budai lehajtóit. A rekonstrukció során korszerű útburkolat épült, ahol szükséges volt, felújították az elöregedett víz-, csatorna-, távhő- és gázvezetékeket, kicserélték az elektromos és távközlési kábeleket. A képen: Apáthy Endre, a Hídépítő Rt. vezérigazgatója (b) és Demszky Gábor (j) átgurítják az átadási ünnepségen a hordót az újjáépített lehajtón. MTI Fotó: Kertész Gábor
-
-
2002. július 4. Gyülekezési joggal visszaélés szabálysértése miatt indul eljárás az Erzsébet hídon tartott tiltakozó megmozdulás szervezésében közreműködők ellen. Erről az Országos Rendőr-főkapitányság adott tájékoztatást. A közlemény előzménye, hogy a parlamenti választások szavazatainak újraszámlálását követelő tiltakozók eltorlaszolták az Erzsébet-hidat, majd az Országház elé vonultak Az előre be nem jelentett tüntetés résztvevői teljesen megbénították a forgalmat. A képen: a rendőrök megpróbálják kiszorítani a tüntetőket az Erzsébet hídról. MTI Fotó: Koszticsák Szilárd
-
-
2002. július 4. Gyülekezési joggal visszaélés szabálysértése miatt indul eljárás az Erzsébet hídon tartott tiltakozó megmozdulás szervezésében közreműködők ellen. Erről az Országos Rendőr-főkapitányság adott tájékoztatást. A közlemény előzménye, hogy a parlamenti választások szavazatainak újraszámlálását követelő tiltakozók eltorlaszolták az Erzsébet-hidat, majd az Országház elé vonultak Az előre be nem jelentett tüntetés résztvevői teljesen megbénították a forgalmat. A képen: a rendőrök elvezetnek egy tüntetőt az Erzsébet hídról. MTI Fotó: Koszticsák Szilárd
-
-
2004. május 1. Magyarország Európai Uniós csatlakozása alkalmából óriásplakátok díszítik az Erzsébet hidat. MTI Fotó: Kovács Tamás
-
-
2004. május 1. Egy LI-2-es matuzsálem repülőgép elrepül az Erzsébet híd felett, a Magyarország Európai Uniós csatlakozása alkalmából rendezett légifelvonuláson. MTI Fotó: H. Szabó Sándor
-
-
2005. május 19. Képeket és fényjátékot vetít egy óriási vízfalra a Dunán, a Lánchíd és az Erzsébet híd között május 18-án este a T-Online Magyarország. MTI Fotó: Kovács Tamás
-
-
2005. július 4. Budaházy György, a 2002. július 4-i Erzsébet hídi blokád egyik szervezője (b) vezetésével tüntetők az Erzsébet hídon, amikor megemlékeztek a három évvel ezelőtti demonstrációról, ahol az áprilisi választások tisztaságát kérdőjelezték meg. Az úgynevezett “hídi csata” alkalmával néhány tüntető megbénította a hídon a forgalmat a parlamenti választáson leadott szavazatok újraszámlálását követelve. MTI Fotó: Kovács Attila
-
-
2010. június 22. Az újjáépített Rác gyógyfürdő (az előtérben) Budapesten. A művészettörténeti emlékek alapján, tudományos alapossággal elvégzett helyreállítás generáltervezője (2007-2010 között) Dévényi Tamás (Budapesti Műhely Kft.) volt. MTI Fotó: H. Szabó Sándor
-
-
2012. február 8. Zajlik a Duna Budapestnél, az Erzsébet híd alatt. MTI Fotó: Földi Imre
-
-
2014. május 1. Besenyei Péter műrepülő világbajnok gépével felszáll az Erzsébet hídról a Nagy Futam elnevezésű légi- és autós parádé nyitányaként Budapesten 2014. május 1-jén. MTI Fotó: Lakatos Péter
A 378,6 méter hosszú híd 1903-as első átadásakor a világ legnagyobb, 290 méteres nyílású lánchídja volt és 1926-ig az is maradt. A 11 méter széles, négysávos kocsiút mellett kétoldalt, a láncok külső oldalán két 3,5 méter széles járda készült, ezen a hídon épült először Budapesten villamospálya. A hídon 1918-ig két krajcár hídpénzt kellett fizetni, ezt az őszirózsás forradalom után törölték el.
Az Erzsébet hidat a második világháborúban a Budára visszavonuló németek 1945. január 18-án felrobbantották, de a pesti pilon állva maradt; igaz, híd nem tartozott hozzá, a budai pilon pedig elcsavarodva fúródott a mederbe.
Budapest hídjai közül utoljára az Erzsébet híd épült újjá, de már új tervek alapján, mert a közúti forgalom kinőtte a régi szerkezetet. A munkák megkezdése előtt ki kellett emelni a többméternyi iszappal fedett roncsot, ez 1958-tól 1960-ig tartott, ugyanekkor bontották le a mementóként álló pesti pilont is. A lánchíd, gerendahíd és kábelhíd alternatívái közül a Sávoly Pál kollektívája által tervezett hatnyomú kábelhidat választották.

50 éves az Erzsébet híd
-
-
Az Erzsébet híd 2014. november 19-én. Ötven éve, 1964. november 21-én adták át a II. világháború alatt megsemmisült, majd újjáépített hidat a közforgalomnak.
MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
-
-
Az Erzsébet híd 2014. november 19-én. Ötven éve, 1964. november 21-én adták át a II. világháború alatt megsemmisült, majd újjáépített hidat a közforgalomnak.
MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
-
-
Az Erzsébet híd 2014. november 20-án. Ötven éve, 1964. november 21-én adták át a II. világháború alatt megsemmisült, majd újjáépített hidat a közforgalomnak.
MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
-
-
Az Erzsébet híd 2014. november 20-án. Ötven éve, 1964. november 21-én adták át a II. világháború alatt megsemmisült, majd újjáépített hidat a közforgalomnak.
MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
-
-
Elöl az Erzsébet híd 2014. november 19-én. Ötven éve, 1964. november 21-én adták át a II. világháború alatt megsemmisült, majd újjáépített hidat a közforgalomnak. Mögötte a Szabadság híd és a Petőfi híd.
MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
-
-
Az Erzsébet híd 2014. november 20-án. Ötven éve, 1964. november 21-én adták át a II. világháború alatt megsemmisült, majd újjáépített hidat a közforgalomnak.
MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
-
-
Az Erzsébet híd és a Szent Gellért-szobor 2014. november 20-án. Ötven éve, 1964. november 21-én adták át a II. világháború alatt megsemmisült, majd újjáépített hidat a közforgalomnak.
MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
-
-
Az Erzsébet híd egyik pilonja 2014. november 20-án. Ötven éve, 1964. november 21-én adták át a II. világháború alatt megsemmisült, majd újjáépített hidat a közforgalomnak.
MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
-
-
Az Erzsébet híd 2014. november 19-én. Ötven éve, 1964. november 21-én adták át a II. világháború alatt megsemmisült, majd újjáépített hidat a közforgalomnak.
MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
-
-
Az Erzsébet híd 2014. november 20-án. Ötven éve, 1964. november 21-én adták át a II. világháború alatt megsemmisült, majd újjáépített hidat a közforgalomnak.
MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
-
-
Az Erzsébet híd 2014. november 20-án. Ötven éve, 1964. november 21-én adták át a II. világháború alatt megsemmisült, majd újjáépített hidat a közforgalomnak.
MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
-
-
Az Erzsébet híd 2014. november 20-án. Ötven éve, 1964. november 21-én adták át a II. világháború alatt megsemmisült, majd újjáépített hidat a közforgalomnak.
MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
-
-
Az Erzsébet híd 2014. november 20-án. Ötven éve, 1964. november 21-én adták át a II. világháború alatt megsemmisült, majd újjáépített hidat a közforgalomnak.
MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
-
-
Az Erzsébet híd 2014. november 20-án. Ötven éve, 1964. november 21-én adták át a II. világháború alatt megsemmisült, majd újjáépített hidat a közforgalomnak.
MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
-
-
Az Erzsébet híd 2014. november 19-én. Ötven éve, 1964. november 21-én adták át a II. világháború alatt megsemmisült, majd újjáépített hidat a közforgalomnak.
MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
-
-
Kombókép az Erzsébet hídról. Balra Szigetváry Zoltán 1964-ben készült felvétele az épülő hídról, jobbra fia, Szigetváry Zsolt fotója, amely 2014. november 20-án készült. Ötven éve, 1964. november 21-én adták át a II. világháború alatt megsemmisült, majd újjáépített hidat a közforgalomnak.
-
-
Az Erzsébet híd 2014. november 20-án. Ötven éve, 1964. november 21-én adták át a II. világháború alatt megsemmisült, majd újjáépített hidat a közforgalomnak.
MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
-
-
Tóth Krisztián, az Erzsébet híd és Rákóczi híd hídmestere az Erzsébet híd budai lehorgonyzókamrájában 2014. november 21-én. Ötven éve, 1964. november 21-én adták át a II. világháború alatt megsemmisült, majd újjáépített hidat a közforgalomnak.
MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
-
-
1964-ben készült felvétel az épülő Erzsébet hídról. A felvétel 2014. november 21-én vált elérhetővé. Ötven éve, 1964. november 21-én adták át a II. világháború alatt megsemmisült, majd újjáépített hidat a közforgalomnak.
MTI Fotó: Szigetváry Zoltán
-
-
Az Erzsébet híd 2014. november 20-án. Ötven éve, 1964. november 21-én adták át a II. világháború alatt megsemmisült, majd újjáépített hidat a közforgalomnak.
MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
-
-
Az Erzsébet híd budai lehorgonyzókamrájában tartanak előadást egy brazíliai egyetem mérnökhallgatóinak 2014. november 21-én. Ötven éve, 1964. november 21-én adták át a II. világháború alatt megsemmisült, majd újjáépített hidat a közforgalomnak.
MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
-
-
Az Erzsébet híd budai lehorgonyzókamrájában tartanak előadást egy brazíliai egyetem mérnökhallgatóinak 2014. november 21-én. Ötven éve, 1964. november 21-én adták át a II. világháború alatt megsemmisült, majd újjáépített hidat a közforgalomnak.
MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
A régi kontúrjait megőrző híd teljes szélessége 24,20 méterre nőtt, megépítéséhez felhasználták a régi pilléreket. A pályaszerkezet ortotróp acéllemez, a 61 elemi kábelből álló kábelkötegeket a hídfők vasbeton tömbjeibe horgonyozták le. A pályát a kábelekre 10 méterenként függesztették fel, a járdák a kábeleken kívülre kerültek. Az ingaoszlop-pilonok felállítása után először egy iránykábelt húztak át, majd egyenként az elemi kábeleket, amelyeket ezután fontak egybe. Az egybeépített főtartót, merevítőt és pályalemezt 27 darabban, középről kifelé haladva, úszódaruval emelték be.
Az új Erzsébet hidat 1964. november 21-én avatták fel, és a főváros egyik büszkesége lett. A villamosjáratokat 1973-ban, a 2-es metró átadása után megszüntették, a forgalom 1975 óta kétszer három sávon zajlik. A híd 2009-ben kapott új díszkivilágítást, a pesti hídfőnél a Ferenciek tere átalakításakor nemrégiben megszüntettek egy alagutat, új gyalogátkelők létesültek és díszburkolatot raktak le.
A híd átadásának 50. évfordulója alkalmából november 21-én emléknapot tartanak a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen.