A cél az, hogy ne csak az év végi ünnepek idején vásároljanak az emberek pezsgőt, hanem az év többi részében is.
Pezsgőfogyasztást népszerűsítő kampányt indított a Magyar Turizmus Zrt. A cél az, hogy ne csak az év végi ünnepek idején vásároljanak az emberek pezsgőt, hanem az év többi részében is. Az elmúlt 3 évben egyébként csaknem megkétszereződött a belföldön forgalomba került pezsgők mennyisége.
A Híradóban bemutatott ital szaküzletben a karácsonyt és a szilvesztert leszámítva többnyire csak családi ünnepek alkalmából vásárolnak pezsgőt. Az éves pezsgőfogyasztás 80 százaléka Magyarországon az év két napján december 24-én, illetve 31-én történik. Az Agrármarketing Centrum változtatna ezen, és egy nagyszabású a pezsgőfogyasztást népszerűsítő kampányt indít. "Az a fő üzenetünk, hogy a pezsgő fogyasztás nem kell, hogy kizárólag az ünnepi pillanatokhoz kötődjön, nem kell megvárni az aranylakodalmat, nem kell megvárni a következő gyerekünk keresztelőjét, hanem egy kellemes nyári estén is célszerű felbontani egy palack pezsgőt" – mondta Simon Péter, az Agrármarketing Centrum vezérigazgató-helyettese.
Autókról kínálják majd pezsgővel a járókelőket a többi között Budapesten. Több óriásplakátot is elhelyeznek majd országszerte, amelyeken a pezsgőfogyasztást népszerűsítik. Erre már csak azért is szükség van, mert amíg a világ legtöbb országában évente 2 százalékkal nő a pezsgő fogyasztás, nálunk az elmúlt 10 évben ugyanilyen mértékben csökken. "Mondhatnám azt, hogy 10 év alatt elveszítettünk 1,3 millió fogyasztót, illetve olyan 6-7 millió palack pezsgőt. Én úgy gondolom, hogy ezzel a kampánnyal ez a trend megfordítható" – nyilatkozta Kovács György, a Törley Pezsgőpincészet igazgatója.
Piackutatások szerint a visszaesés okai között szerepel például, hogy a magyar fogyasztók túlzottan ünnepi italnak tartják a pezsgőt. Emellett, hogy az embereknek eszükbe sem jut, hogy egy családi vacsorához pezsgőt vegyenek.
Az élelmiszerbiztonsági hatóság - a hónap végéig tartó kampánytól függetlenül - folyamatosan ellenőrzi a magyar pezsgőket, amelyekkel szemben ritkán merül fel kifogás. Jelenleg évente 22 millió palack pezsgő fogy, az akcióval azt szeretnék elérni, hogy ez a szám milliókkal emelkedjen.