Ezért nem tetszik a Kerékpárosklubnak, hogy ihat a biciklis

A Magyar Kerékpárosklub elemezni fogja a nemzetközi tapasztalatokat és baleseti statisztikákat, de első blikkre nem tartja jónak, hogy ezentúl alkoholos állapotban is engedélyezett a biciklizés – mondta a szervezet kommunikációs vezetője.

Meglepte a Magyar Kerékpárosklubot az az új szabály, hogy a biciklisek akkor is nyeregbe szállhatnak, ha előtte alkoholt fogyasztottak – mondta a 180 percben a szervezet sajtófelelőse, Dormán Emese.

Az újítás azt is tartalmazza, hogy a kerékpáros csak akkor vehet részt a forgalomban, ha képes a biztonságos biciklizésre.
Magyar Kerékpárosklub a biciklisek alkoholfogyasztásáról - 180 perc

A kommunikációs vezető hangsúlyozta, két napja a sajtóból értesültek a változtatásról, és nagyon sajnálják, hogy a kormányzat a jogszabály-módosításról nem egyeztetett velük, nem vonta be a civileket a munkába. Kérdésre válaszolva hozzátette: ahhoz, hogy saját javaslatuk legyen a témában, kutatómunkát kell végezni, amit szakmai munkacsoportjaik már megkezdtek. A Magyar Kerékpárosklub elemezni fogja a nemzetközi tapasztalatokat és baleseti statisztikákat, és igyekszik minél előbb kialakítani hivatalos szakmai álláspontját.

Első „blikkre” az látható, hogy nagyon szubjektív szabályozásról van szó, mert a kerékpározásra alkalmas állapot – amit a rendőrnek a helyszínen kell megállapítania – olyan kitétel, amelynek értelmezése vitás helyzetek sorát tudja produkálni. Nem szerencsés, hogy a bicikliseket a gépjárművezetőktől pont ezen a területen különítik el, hiszen a kerékpárosklub évek óta azon dolgozik, hogy a közlekedésben egyenrangú szereplők legyenek.

Nem ez az a terület, ahol ilyen módosításokat kellett volna hozni, számtalan fontosabb szabálymódosítás van, amire a biciklis szervezet évek óta vár – mondta Dormán Emese, a Magyar Kerékpárosklub sajtófelelőse.
Hodula Attila közlekedési szakértő, alkoholfogyasztás és biciklizés - Krónika

Hodula Attila közlekedési szakértő a Krónikának azt mondta, a KRESZ-módosítás hadat üzen a zéró tolerancia elvének, és visszalépésnek számít. A hírműsornak nyilatkozó szakember azonban nem tart attól, hogy a szabálymódosítás miatt megnőne az alkoholos biciklisták száma.

Hozzátette: a jogszabályban nincs konkrét fogódzkodó, egzakt mércék meghatározva arra nézve, hogy mit jelent a közlekedésre biztonságos állapot, a szabály némi rugalmasságot biztosít a rendőrség számára. A közlekedési szakértő kiemelte, ugyan nem ért egyet a KRESZ-módosítással, arra mégis szükség volt, mert, mint mondta, az igazodik a gyakorlathoz.