Ezüst Medve díjjal jutalmazták a legújabb Magyarországról szóló imázsfilmet Berlinben. A Nemzetközi Turisztikai Börzén díjat nyert alkotás olyan reklámokat hagyott maga mögött, mint Ausztria vagy Baden-Württemberg kisfilmje. Turisztikai szakértők szerint fontos, hogy Magyarország új arcát mutassa a külföldieknek.
Inspiráló városok, varázslatos fürdők, cipós leves és más híres magyar találmányok – ezzel hódít az új Magyarországról szóló imázsfilm. Magyarország - több mint amit várnál – ez a kisfilm mottója. A rövid reklám tavaly ősszel készült el, a nemzetközi zsűrit pedig már meg is győzte: Ezüst Medve díjjal jutalmazták Berlinben, az egyik legrangosabb nemzetközi turisztikai börzén.
Az alkotók víz alatti kamerákkal és robotrepülőgépekről készített felvételekkel adták át az ország hangulatát. A cél az volt, hogy kitörjenek a korábbi imázsfilm sablonokból.
„Mindenhol gyönyörű képeket, képeslapokat mutogatnak az országokról, és azt mondják a végén, hogy gyertek ide. Mi embereket, tekinteteket, hangulatokat akartunk bemutatni, olyan apró részleteket, amelyeket mi, magyarok ismerünk. Tudjuk, hogy itt van és Magyarország igazából ebből áll, ezzel csábítjuk ide a külföldi látogatókat” – magyarázta szerdán a Híradónak Csetényi Csaba, a HG 360 Reklámügynökség Kft. cégvezetője.
Gyönyörű, rengeteg történelem és kedves emberek – ezért szeretik Magyarországot leginkább a külföldiek. Ez pedig az eredményeken is meglátszik, tavaly ugyanis rekordévet zárt a turizmus. Csaknem 9 millió vendég fordult meg az országban. A Magyar Turizmus Zrt. idén új reklámstratégiával készül: márkaként mutatnák be az országot, hogy újabb rekordot dönthessenek.
„A központi üzenet minél hatékonyabb közvetítése pozitív hatással bírhat a beutazó turizmusra, ami alapján a bevételek is növekedni tudnak” – mutatott rá Maráczi Gábor, a Magyar Turizmus Zrt. stratégiai és marketing igazgatója.
A magyar alkotás Baden Württemberg és Ausztria kisfilmjét is maga mögé utasította. Az első díjat egy német légitársaság spotja kapta.