logo

Műsorújság

×
Kövessen minket Facebook-on is!

Már követem az oldalt!

Zöld minősítésre jelentkezhetnek belföldi szolgáltatók és vállalkozások

Ingyenesen és egyszerűen, online jelentkezhetnek a Zöld minősítés díjért belföldi szolgáltatók és vállalkozások – jelentette be a Fiatal Családosok Klubja (Ficsak) és a Zöld Követ Egyesület elnöke a minősítést bemutató budapesti konferencián csütörtökön.

Király Nóra közölte, hogy a minősítés elnyeréséhez mindössze bizonyítani kell a környezettudatosság iránti elköteleződést. A jelentkezőknek a zoldminosites.hu oldalon regisztrálniuk kell, és az ott található kérdőívet kitöltve elérni a díj elnyeréséhez szükséges pontszámot. A Zöld minősítés létrehozásával a Ficsak és a Zöld Követ Egyesület a környezet iránti elkötelezettséget akarja ösztönözni – tette hozzá.

A környezettudatosság jelentőségét emelték ki az eseményen az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) előadói is. Botos Barbara klímapolitikáért felelős helyettes államtitkár hangsúlyozta, hogy az elmúlt 4 évben számos stratégia és cselekvési terv született ennek érdekében, a klímavédelmi törvénnyel pedig a káros kibocsátások drasztikus csökkentését vállalta Magyarország.

A gazdaságfejlesztésért felelős helyettes államtitkár a zöld átállás kihívásaira figyelmeztetett, és megjegyezte, hogy sok vállalkozásnak emiatt szüksége lesz segítségre. Dobos Balázs ugyanakkor úgy vélte, hogy a kedvezőtlen előrejelzéseket az idő nem mindig igazolja, hiszen például a robotizáció a korábbi félelmekkel szemben nem csökkenti a munkaerőigényt, hanem munkahelyeket teremt.

A Ficsak kezdeményezését a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) alelnöke is méltatta; Zsabka Zsolt a kisvállalkozásokat nevezte a legfontosabb célcsoportnak, mivel azoknak nehezebb környezetvédelmi stratégiákat hirdetniük. A kamara azzal tud segíteni, hogy népszerűsíti a díjat a fővárosi cégek körében, így közülük várhatóan több ezren kaphatják meg rövid időn belül a Zöld minősítést – tette hozzá.

A Zöld minősítés díj honlapján olvasható bemutató szerint a környezettudatosságot támogató védjegyek exkluzív jelleggel működnek. Marketingköltésekre sok vállalkozásnak nincs kerete, a csatlakozók jogosulhatnak természetbeni támogatásra, és a szervezők később jogszabály-változtatással adókedvezményt is szeretnének kieszközölni – írták.

Ajánljuk még