Az Y generációnak szól majd a Petőfi TV

A 2007-ben megújult Petőfi Rádió felelős szerkesztője újabb kihívásokkal néz szembe az elkövetkező néhány hónapban. Horváth Gergelyt kérdeztük a jövőre induló, fiataloknak szóló Petőfi TV előkészületeiről, jelenlegi helyzetéről és terveiről.

Az immár hét éve megújult Petőfi Rádió meglehetősen sikeresnek bizonyult, mára már a harmadik leghallgatottabb rádióadó. Hasonló sikereket vársz a hamarosan induló tévécsatorna esetében is?

A Petőfi sikerein felbuzdulva gondoltuk úgy, jó esélyünk van elindítani egy hasonló szellemiségű csatornát. Kétségtelen, hogy nagy fába vágjuk a fejszénket, de bízunk benne, hogy a továbbiakban is meg tudjuk szólítani a kívánt célközönséget, valamint akár növelni is tudjuk az érdeklődők számát.

Horváth Gergely, a Petőfi Rádió szerkesztője

Gondolom már javában zajlik a munka, hogy állnak az előkészületek?

Az előkészületek már természetesen elindultak, a munka nem kevés, így az MTV Zrt. és az MTVA munkatársai mellett igyekszünk bevonni kívülről érkező szakembereket is. Ez már csak azért is hasznos, mert ha az ember nagyon beleássa magát egy dologba, sok hibát nem vesz észre, amit egy kívülről érkező rögtön kiszúr.

Mikorra várható a pontos indulás?

Az indulás várható időpontja a tervek szerint március 15, mely mindenképp szimbolikus dátumnak számít. Mondhatjuk úgy is, szeretnénk elérni azt, hogy ahogy Petőfi ’48-ban összetoborozta a fiatalokat, úgy mi is legalább annyira felkeltsük ennek a korosztálynak az érdeklődését. Most nem a Pilvaxban, hanem a képernyők előtt.

Milyen tartalom, milyen műsorok várhatóak?

Alkalmazkodva a 16-35 éves korosztály igényeihez és elvárásaihoz, élő közvetítéssel, saját tartalommal készülünk. Olyan programokat emelünk majd be a kínálatba, amelyek az ún. Y generáció mindennapjait érintik. Mindenképp szeretnénk ott lenni minden fontos fesztiválon és koncerten is, hogy ezek az események azokhoz is eljussanak, akiknek nincs lehetőségük személyesen ott lenni.

Elég lesz mindez arra, hogy megtöltsön egy egész csatornát?

A kérdés jogos, a jó válasz talán az lehet, hogy igen is, meg nem is. Mindezt nem azért mondom, mert a program lesz kevés, hanem mert az új adó az M2 csatornán fog működni, este nyolctól kifulladásig. Ebben a formában jól fel tudjuk mérni, milyen igényekhez kell majd alkalmazkodnunk, milyeneket kell majd kiszolgálnunk.

Az M2 csatornát miképpen fogja ez befolyásolni?

A két csatorna szerencsére egyáltalán nem fogja zavarni egymást. Amíg az M2-n késő délutánig továbbra is rajzfilmek és gyerekeknek szóló műsorok lesznek, addig este nyolctól már a fiataloknak szóló műsorok kerülnek majd előtérbe. Ezekre igyekszünk majd ráerősíteni a jövőben.

Azok alapján, amiket mondasz, ez alapvetően sok új feladatot, új megközelítést kíván a magyar közszolgálati tévétől. Mivel készültök, hogy felvegyétek a ritmust?

Persze, tisztában vagyunk vele, igyekszünk minél kreatívabb ötletekkel helyt állni a mezőnyben. Fontosnak tartjuk azt, hogy alkalmazkodjunk a megcélzott korosztály médiafogyasztási szokásaihoz, így kiemelt figyelmet fogunk fordítani a közösségi portálokra és a smartphone alkalmazásokra is.

Mondhatjuk, hogy könnyű helyzetben van a Petőfi TV, amiért a rádió már egy jól bejáratott brandként működik?

Könnyű helyzetben szerintem semmiképp sem vagyunk, de kétségtelen, hogy nem a nulláról kell valamit felépítenünk. Az eddigi tartalmak átalakítása és átértelmezése lesz nehéz feladat, de mindent megteszünk azért, hogy valami nagyon szerethető dolog süljön ki az egészből.